Recenzia na blogu SME rozvírila debatu

Pod titulkom (Príliš odvážne?) svedectvo sl. novinára (Ľubomír Huďo: presstitúti verzus konšpirátori) vyšla 20. júla na blogu SME recenzia Ľubovej knižky. Podľa slov autorky blogu „článok bol ešte v nedeľu na hlavnej titulke SME – trošku im zrejme ušiel obsah a zaspali! Po polnoci už bol stiahnutý a presunutý do článkov mimo výberu… Jednu reakciu vymazali. Pani písala, že SME ju presvedčili o presstitúcii a o tom, ako sú kontá blokované…Článok sa objavil na troch portáloch a zo všetkých je vymazaný…… Ušiel im jedine zahraničný web, kde je článok preložený do čínštiny..

Z recenzie:
Je divák „mediálny analfabet, ktorý dokáže len prepínať televízne kanály s rovnakými informáciami a nebude mať chuť pátrať po inom zdroji vyváženého spravodajstva, s odlišnou verziou než ponúka elektronický a printový hlavný prúd – mainstream..?“ (Ľ. Huďo). Slovenský novinár Ľubomír Huďo sa v knihe zamýšľa nad súčasným stavom nielen slovenskej žurnalistiky. Po 26 rokoch novinárskej praxe – z toho 17 rokov v RTVS – sa vydáva svojou cestou. A možno – pre jeho „odvahu“ – skončí s onálepkovaním „konšpirátor“ a dostane sa mu aj iných pomenovaní.. Odvážna kniha, ktorá sa dostala na slovenský knižný trh v júni 2014 – je novinkou.

Kniha nemala veľmi veľkú reklamu. Prečo by aj?! Veď autor si nedáva servítku pred ústa a v knihe odkrýva praktiky verejnoprávnych médií, stále existujúcu cenzúru, ako aj dobrovoľnú „presstitúciu“ v médiách… Ako sa narába s informáciami? Ako sa „učesávajú“ príspevky „mediálnymi kaderníkmi“?

Ako sám autor píše: „Presstitúti už dávno prestali bojovať o slobodu slova každý deň, novinári už dávno prestali byť strážnymi psami demokracie, ale strážia korytá mocných a svoje vlastné dobré bydlo.“
Celý článok na