ANTI-WOKE REVOLÚCIA
Na trhu vo všeobecnosti dominuje ponuka a dopyt. Ale aj veľké špičky znovu a znovu krachujú, pretože sa príliš uspokoja a ignorujú záujmy svojich spotrebiteľov. To sa môže týkať samotných výrobkov alebo aj marketingu. Tam, kde sa woke – „prebudené“ spoločnosti zľaknú svojich zákazníkov, sa otvoria medzery, ktoré môže využiť konkurencia…
Boli časy, keď mobilné telefóny Nokia boli špičkové. Spoločnosť však zaspala revolúciu v oblasti smartfónov a nahradila ju spoločnosť Blackberry, ktorá vtedy ovládla približne 40 % trhu. Keď však prišiel Apple s „iPhonom“, ktorý bol jednoznačne inovatívnejší, pretože výrobcovia Blackberry už nevyvíjali žiadne veľké úsilie na jeho ďalší vývoj, aj táto spoločnosť sa dostala do defenzívy – a dnes už nehrá žiadnu úlohu. Nokia aj Blackberry zaspali (alebo jednoducho ignorovali) dôležité trendy a upadli do bezvýznamnosti.
Niečo podobné vidíme aj v mediálnom sektore. V Nemecku, kde „Bild“ kedysi dosahoval obrovské nákladové čísla, dnes tento bulvárny denník zohráva len zanedbateľnú úlohu. Celkovo sa vďaka technologickému rozvoju svet spravodajstva čoraz viac presúva na internet. Tým, ktorí čítajú tlačené denníky, sa servírujú len včerajšie správy (ktoré si už prečítali na internete). Tam však na internete konkurujú nezávislé a slobodné médiá, ktoré preberajú dôležitú korekčnú funkciu voči štátnym a korporačným médiám – a postúpili tak, že sa stali nebezpečenstvom pre mediálny establišment. Najmä preto, že vďaka „sociálnym médiám“ sa mnohé dobré články rýchlo stali virálnymi. Až kým Facebook, Twitter a spol. nezačali pred niekoľkými rokmi postupne obmedzovať a cenzurovať ich dosah. Bez takýchto zásahov by dnešná mediálna krajina pravdepodobne vyzerala oveľa inak a veľké mediálne skupiny by pravdepodobne museli zaviesť ešte rozsiahlejšie opatrenia na znižovanie nákladov, ako to robia teraz.
Tieto dva rôzne príklady však v žiadnom prípade nie sú celým príbehom. Marketingová katastrofa LGBT spoločností „Bud Light“ a „Target“ tiež ilustruje, ako veľmi korporácie podceňujú silu spotrebiteľov. Hoci v súčasnosti prevládajúca koncentrácia trhu v mnohých oblastiach ponecháva len niekoľko (veľkých) alternatív, pre rôzne „underdogs“ sa teraz začína obdobie nových začiatkov. Na príklade trhu s pivom v Spojených štátoch by mohli svoje podnikanie rozšíriť menšie pivovary s jasným „protivojnovým“, vlasteneckým kurzom. A „Target?“ Hoci je spoločnosť Target Corporation po Walmarte druhým najväčším diskontným predajcom v Spojených štátoch, menšie reťazce by mohli čoskoro profitovať z konzervatívnej nespokojnosti, ak sa budú vhodne marketingovo orientovať.
V konečnom dôsledku je na samotných spotrebiteľoch, na čo chcú minúť svoje ťažko zarobené peniaze – a u koho. Tak ako si môžete kúpiť chlieb v miestnej pekárni a mäso u mäsiara za rohom namiesto v supermarkete, existujú aj alternatívy k výrobkom veľkých „prebudených“ a klimaticky fanatických korporácií. Tie sa očividne radšej podlizujú niektorým menšinám a globalistickým elitám, namiesto toho, aby sa starali o skutočné väčšiny a ich záujmy. Američania sa pomaly prebúdzajú – a Európania?
https://report24.news/anti-woke-revolution-im-anmarsch-unterschaetzt-nicht-die-macht-der-konsumenten/