PROTIPRÚD – ŠARÍJA NA SLOVENSKU

Šaríja na Slovensku: Dočkali sme sa kultúrneho obohatenia. Polícia najprv ako mŕtvy chrobák. Anabáza s migrantmi stále nekončí. Začína to kebabom a končí džihádom. Odstrašujúci západoeurópsky model

Ľubomír Huďo poukazuje na postupné prenikanie islamských prvkov do slovenskej spoločnosti a potrebu reagovať včas a preventívne

Slovensko síce nie je mimoriadne príťažlivé pre migrantov z arabských krajín v porovnaní so západoeurópskymi krajinami, no žije tu komunita niekoľkých tisícov moslimov. Majú tendenciu stupňovať svoje požiadavky ako napríklad požadovať stavbu mešity, hoci pre ich náboženské potreby fungujú rôzne modlitebne. Západoeurópske skúsenosti s náboženskou toleranciou v ponímaní miestnych moslimov opodstatnene vyvolávajú obavy a snahu predísť neskôr nezvládnuteľnej konfliktnej situácii.

Napriek tomu nie je núdza o moslimské výstrelky ani na sekulárnom Slovensku, najmä pokiaľ ide o skúsenosti žien s partnermi z islamského sveta, no mnohé čušia. Jeden prípad však zarezonoval a preveril s odstupom času schopnosť systému reagovať na aktuálne výzvy odvrátenej strany multi-kulti experimentu.

Volanie o pomoc

Slovenka vydatá za muža zo Saudskej Arábie podala trestné oznámenie na manžela a polícia jej nepomohla. Vyšetrovateľ klasifikoval čin ako priestupok a zdôvodnil to tým, že keďže muž je moslim, praktikuje šaríju, ktorá znevýhodňuje ženu v manželstve vo viacerých smeroch. V policajnej správe sa uvádza, že moslimský muž môže ženu potrestať fackami a ignorovaním. V tomto prípade manžel svoju manželku zmlátil, ťahal za vlasy, kopal do nej a vyhrážal sa, že ju zabije.

Prvýkrát kontaktovala žena políciu už v roku 2010, neskôr o desať mesiacov. Do tretice sa žena obrátila na políciu v roku 2012. Vyšetrovateľ argumentoval islamským právom napriek tomu, že obaja žijú na Slovensku a platia pre nich slovenské zákony.

Manželstvo je v islamskej spoločnosti založené na silnom patriarcháte – mužova úloha je byť živiteľom rodiny a manželka ho musí poslúchať. Muž má právo určovať žene kedy, ako často a za akým účelom môže opustiť dom a ona to musí plne rešpektovať.

Manželstvo v tomto prípade týranej Slovensky je už dlhšie nefunkčné a muž sa preto chcel s manželkou rozviesť. Ona riešila nezhody útekom spolu s deťmi a ukrýva sa pred manželom, ktorý ju nahlásil ako nezvestnú. Konečne nastal v prípade zlom a teraz prokuratúra označila postup za obludný a začala okamžite konať. Generálny prokurátor požiadal krajskú prokuratúru o prešetrenie tohto prípadu. Ide síce o starší spis, no zákonnosť postupu polície bude prešetrená.


Veľké plány národniarov

Jedna z vládnucich strán – Slovenská národná strana (SNS) už pred voľbami, na tlačovej besede venovanej hrozbe islamizácie v Európe, sľúbila, že ak sa dostane do parlamentu, pokúsi sa presadiť tri opatrenia. Zákaz výstavby mešít a minaretov, zákaz nosenia buriek a sprísnenie podmienok registrácie nových cirkví.

Tretí z návrhov SNS v septembri skutočne predložila do Národnej rady SR. Tak, ako to predseda Andrej Danko avizoval, jeho strana žiada, aby bolo na registráciu novej cirkvi potrebných až 50-tisíc podpisov. V súčasnosti zákon hovorí o 20-tisícoch.

Pred parlamentnými voľbami predseda národniarov vyhlásil: „Dnes sa pomaly islamská skupina ? vyznávači islamu na Slovensku, blíži k počtu 20-tisíc, napriek tomu, že ich oficiálne vystupuje len 5-tisíc. Myslím si, že je treba zdvihnúť toto kvórum tak, aby tu takéto riziko nenastalo.“ Na portáli islamonline.sk vyvolal búrku nevôle a islamisti ho obvinili, že verejne hlásal obmedzenie práv skupiny obyvateľov iba z dôvodu ich náboženského vyznania. Andrej Danko v súvislosti so zákazom buriek povedal, že si nevie predstaviť na Slovensku toľko zahalených žien ako napríklad v Nemecku či Rakúsku a pridal ešte varovanie: „Ako povedali vo Francúzsku, islamizácia sa začína kebabom. V Bratislave už beží, uvedomte si, čo tu bude o päť až desať rokov.“

Možné moslimské posily

Napriek tomu, že sa slovenská vláda bráni prerozdeľovaniu utečencov z islamských krajín, ktorí sú momentálne na území západoeurópskych členov EÚ, otázka utečeneckých kvót nie je za nami. Viacerí slovenskí europoslanci sa zhodujú a verejne to vyjadrili, že kvóty na prerozdelenie utečencov nie sú mŕtva téma a v Európskom parlamente pokojne prejdú, aj keď zástupcovia Slovenska budú proti. Reagovali tak na vyjadrenia premiéra Roberta Fica, ktorý po bratislavskom samite povedal, že táto téma politicky skončila, keďže rozdeľuje Európsku úniu.

Varovanie slovenských europoslancov potvrdzujú výroky eurokomisára pre migráciu Dimitrisa Avramopoulosa: „Európska komisia nezmenila svoj postoj, pokiaľ ide o migračnú politiku, a pred rokom prijaté rozhodnutia v otázke prerozdelenia utečencov zostávajú záväzné. Program prerozdeľovania funguje, keď je politická vôľa, a bude pokračovať. Členské štáty sú v tomto prípade právne viazané.“ Zároveň odmietol špekulácie, že by Európska komisia mohla upustiť od koncepcie prerozdeľovania utečencov medzi členské štáty v prospech predstáv Vyšehradskej štvorky. Podľa Avramopoulosa zatiaľ Európska komisia nezačala konanie pre narušenie úniového práva zo strany štátov, ktoré neplnia záväzky ohľadne prijímania utečencov, ale môže sa to zmeniť.

Spomienka na minulosť

V moslimskom svete si radi pripomínajú svoje historické úspechy bez akýchkoľvek pochybností o správnosti konania v mene presadzovania jedinej správnej viery. Krvavá tradícia od Osmanskej ríše až po Islamský štát vo forme podrezávania a stínania hláv stále nevymizla a nie je to len záležitosť historických zápisov a spomienok v múzeách.

Aj na Slovensku máme historické spomienky na islamizáciu a nie sú tak vzdialené súčasnosti, keď sa pozrieme na praktiky islamských fanatikov nedávno na Balkáne alebo aj teraz na Blízkom východe a v strednej Ázii.

Každoročne si koncom septembra pripomíname Svätohubertovskou omšou tragédiu vo Fabianovej doline. Udalosť sa odohrala len štyri roky po bitke pri Moháči (29. augusta 1526), ktorou sa Turkom otvorila cesta do Uhorska. Vnútorné rozbroje v krajine oslabili bezpečnosť v Uhorsku a to umožňovalo Turkom lúpežné výpady na naše územie. Zničili mnohé mestečká, vypaľovali, rabovali, práceschopných brali do otroctva a predávali ich v Ostrihome, slabších zabíjali. Odhaduje sa, že len na území Nitrianskej stolice vydrancovali a vypálili asi 80 menších miest a dedín.

V posledný septembrový týždeň jesene roku 1530 sa vracala unavená skupina Turkov z rabovania. Predpokladá sa, že to bolo medzi 26. a 30. septembrom. Viezli so sebou približne päť stoviek detí a dospelých zajatcov. Zastavili sa v biskupskom lese vo Fabianovej doline pri obci Párovské háje, aby si oddýchli. Po správe, že sa blížia cisárski vojaci, dostali od veliteľa príkaz zlikvidovať zajatcov. Regionálny historik Imrich Točka uvádza, že začala strašná masakra. Menšie deti boli vo vreciach, väčšie zasa priviazané k vozom. Dospelí zajatci ušli, no deti zabíjali tak, že im odtínali hlavy šabľami, budzogáňmi a jatagánmi. Hovorí sa, že z 500 detí prežilo asi 50. Podľa historických prameňov našiel palatín Thurzo na mieste 50 zranených detí a odviezol ich na jeho hrad v Šintave.

Vzdialená minulosť? Vo Fabianovej doline na Slovensku určite, na území Islamského štátu bežná realita fanatickej náboženskej nenávisti. A v západnej Európe majú svojich emisárov, stúpencov a dorast. Zatiaľ len na západe starého kontinentu, na Balkáne v Bosne a v Kosove, no stredná Európa po takomto obohatení netúži.

http://www.protiprud.sk/politika/2027.htm